EBYS PORTAL
Slide background
Eğitim Amaçları ve Hedefleri

Eğitim Amaçları ve Hedefleri

Ebelik Bölümü Eğitim Amaçları

Ebelik Eğitim Programının Amaçları

1.Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik hizmet sunan, etik ilkelere uyan, insan haklarına saygılı ebeler yetiştirmek,

2.Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, araştırma yapabilen, kanıta dayalı uygulamaları sunduğu sağlık hizmetine entegre edebilen, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler yetiştirmek,

3.Kültürel değerler, dini ve sosyoekonomik farklılıklara duyarlı, güçlü iletişim becerisine sahip, empati yeteneği gelişmiş ebeler yetiştirmek,

4.Hümanistik anlayışla hasta odaklı çalışan, oto kontrolü yüksek, sorumluluk sahibi, kalite ve hasta güvenliği odaklı hizmet sunan mezunlar yetiştirmek,

5.Disiplinler arası etkin işbirliği yapabilen, ekip ruhu ve dinamiklerine uyumlu, gerektiğinde liderlik yapabilecek donanıma sahip ebeler yetiştirmek,

6.Kadın sağlığı, üreme sağlığı, doğum ve yenidoğan sağlığı konusunda normal süreçleri destekleyen, gerektiğinde bilgi, beceri ve tutumuyla etkili ve yerinde müdahale yapabilecek profesyoneller yetiştirmek,

7.Farklı coğrafi bölgelerde, farklı kurum ve kuruluşlarda, toplum sağlığını korumak ve geliştirmek için temel sağlık hizmetlerini planlayabilecek, hizmeti sunacak ve sürdürülebilecek profesyoneller yetiştirmektir.

Ebelik Bölümü Program Çıktıları

PÇ1. Atatürk ilkelerine bağlı, kültürel yönden donanımlı, özgüveni yüksek, küresel ve toplumsal değişimlerin farkındadır.

PÇ2. Toplumun sağlık ve refahı için bilimsel gelişmeleri takip ederek hizmet ihtiyacını tanımlar.

PÇ3. Temel tıp ve mesleki bilgisi kapsamında kadın, yenidoğan, aile ve topluma bütüncül ve etik bir yaklaşım ile kanıt temelli hizmet sunar. 

PÇ4. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırır.

PÇ5. Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemlerde riskli durumları saptar ve gerekli müdahaleleri yapar.

PÇ6. Ebelik hizmetlerini interdisipliner ve multidisipliner yaklaşım ile sunar.

PÇ7. İletişim ve yönetim becerilerini kullanır.

PÇ8. Analitik düşünme süreçlerini kullanarak bilimsel araştırma planlar/yapar.   

PÇ9. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kariyer planlamasını yapar.

PÇ10. Ulusal veya uluslararası kurum, kuruluş ve STK’lar ile işbirliği yapar.

PÇ11. Bilişim teknolojilerini kullanarak inovatif gelişmeleri takip eder.

Sağlık Yönetimi Bölümü Eğitim Amaçları

Sağlık Yönetimi Eğitim Programının Amaçları

1.      Sağlık yönetimi kapsamında yönetim ilkeleri ve işlevlerini hayata geçirebilen, alana özgü değerlendirme yöntemlerini ve tekniklerini kullanabilen,

2.      Yöneticilik ve liderlik kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olan, bilişim ve teknolojiyi etkin olarak kullanabilen,

3.      Sağlık sisteminde yer alan paydaşlarla bireysel olarak ve ekip içinde etkili biçimde çalışabilme becerisine sahip,

4.      Sağlık sektöründeki güncel gelişmeleri izleyerek ulusal sağlık sistemine ilişkin yenilikçi çözümler geliştirebilen,

5.      Evrensel etik ilkeler ile insan, hasta ve çalışan haklarına uygun biçimde davranabilen sağlık yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Sağlık Yönetimi Bölümü Program Çıktıları

1.Sağlık kurumları ve sağlık sistemine ilişkin yönetim, pazarlama, muhasebe-finans ve üretim fonksiyonlarında uzmanlık bilgisine sahiptir; bu bilgileri stratejik, taktik ve operasyonel düzeylerde kullanarak örgütsel süreçleri analiz eder ve yeniden yapılandırır.

2.Sağlık alanındaki ileri bilgi ve becerilerini kullanarak bilimsel verileri değerlendirir, sorunları belirler ve analiz eder; mesleki ve etik ilkelere bağlı kalarak araştırma ve kanıtlara dayalı çözümler üretir.

3.Kamu ve özel sektörde iş hayatının gerektirdiği teorik ve uygulamalı sağlık yönetimi becerilerine sahip olarak, iş yaşamına hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlar. <

4.Bireysel olarak veya çok disiplinli ekiplerde etkin şekilde çalışabilir, sorumluluk alır ve kendini temsil etme konusunda özgüvene sahiptir.

5.Tek başına ya da çok disiplinli takımlarda verimli çalışabilir, sorumluluk üstlenir ve kendini ifade etme konusunda güven sahibidir.

6.Yaptığı uygulamaların insan hayatına etkisinin bilincinde olarak mesleki, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını gözetir.

7.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerlerin korunması ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç sahibi olur.

8.Sağlık alanında ulusal ve uluslararası gündemdeki gelişmeleri takip eder ve analiz eder.

9.Sağlık yönetimi alanındaki bilimsel kaynaklara erişir, güncel literatürü takip eder ve değerlendirme ile uygulama becerilerini geliştirir.

10.Kalitatif ve kantitatif bilgilerin niteliğini değerlendirme, yeteneklerini kazanır.

11.Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme sürecinde, Türkçeyi ve gerektiğinde diğer dilleri doğru, kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü iletişimde kullanma beceri ve yeterliliğine sahip olur.

12.Yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, değişime açıklık ve girişimci ruh konusunda olumlu tutumlar geliştirir ve bunları davranışa dönüştürür.

13.Mesleki gelişmeleri izleyebilmek ve meslektaşlar, hastalar ile toplumla etkili iletişim kurabilmek için İngilizceyi temel düzeyde kullanabilir.

14.Bilgiye erişmek ve yaymak için güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; bilgisayar yazılımında temel düzey yeterliliğine sahiptir.

Paydaş Değerlendirme Anketi (İç Paydaş)

Program Değerlendirme Sonuçları (İç ve Dış Paydaş)