EBYS PORTAL
Slide background
Ebelik Programları

Ebelik Programları

Ebelik Bölümü Eğitim Amaçları

Ebelik Eğitim Programının Amaçları

1. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik hizmet sunan, etik ilkelere uyan, insan haklarına saygılı ebeler yetiştirmek.

2. Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, araştırma yapabilen, kanıta dayalı uygulamaları sunduğu sağlık hizmetine entegre edebilen, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler yetiştirmek.

3. Kültürel değerlere, dini ve sosyoekonomik farklılıklara duyarlı, güçlü iletişim becerisine sahip, empati yeteneği gelişmiş ebeler yetiştirmek.

4. Hümanistik anlayışla hasta odaklı çalışan, oto kontrolü yüksek, sorumluluk sahibi, kalite ve hasta güvenliği odaklı hizmet sunan mezunlar yetiştirmek.

5. Disiplinler arası etkin işbirliği yapabilen, ekip ruhu ve dinamiklerine uyumlu, gerektiğinde liderlik yapabilecek donanıma sahip ebeler yetiştirmek.

6. Kadın sağlığı, üreme sağlığı, doğum ve yenidoğan sağlığı konusunda normal süreçleri destekleyen, gerektiğinde bilgi, beceri ve tutumuyla etkili ve yerinde müdahale yapabilecek profesyoneller yetiştirmek.

7. Farklı coğrafi bölgelerde, farklı kurum ve kuruluşlarda toplum sağlığını korumak ve geliştirmek için temel sağlık hizmetlerini planlayabilecek, sunabilecek ve sürdürebilecek profesyoneller yetiştirmektir.

Ebelik Bölümü Program Çıktıları

PÇ1. Atatürk ilkelerine bağlı, kültürel yönden donanımlı, özgüveni yüksek, küresel ve toplumsal değişimlerin farkındadır.

PÇ2. Toplumun sağlık ve refahı için bilimsel gelişmeleri takip ederek hizmet ihtiyacını tanımlar.

PÇ3. Temel tıp ve mesleki bilgisi kapsamında kadın, yenidoğan, aile ve topluma bütüncül ve etik bir yaklaşım ile kanıt temelli hizmet sunar.

PÇ4. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırır.

PÇ5. Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemlerde riskli durumları saptar ve gerekli müdahaleleri yapar.

PÇ6. Ebelik hizmetlerini interdisipliner ve multidisipliner yaklaşım ile sunar.

PÇ7. İletişim ve yönetim becerilerini kullanır.

PÇ8. Analitik düşünme süreçlerini kullanarak bilimsel araştırma planlar/yapar.

PÇ9. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kariyer planlamasını yapar.

PÇ10. Ulusal veya uluslararası kurum, kuruluş ve STK’lar ile işbirliği yapar.

PÇ11. Bilişim teknolojilerini kullanarak inovatif gelişmeleri takip eder.

LİSANSÜSTÜ PROGRAM (Tezli Yüksek Lisans)